PKR…..’Penternak Khinzir Rakyat’ ? apa pendapat anda ?

Tuesday, April 8, 2008

PKR…..’Penternak Khinzir Rakyat’ ( http://www.penyokong-kj.blogspot.com/ )

Rujuk: U.Malaysia 8 Apr 2008

Jika benar seperti apa yang dilaporkan itu, maka kini PKR selain membawa maksud Parti Keadilan Rakyat ia juga boleh diistilahkan ‘Penternak Khinzir Rakyat’. Jika sebut Parti Khinzir Rakyat agak berat dan keterlaluan.

Dalam suasana politik PR yang ibarat telur ayam masih panas, sepatutnya isu-isu yang sensitif kepada kaum-kaum tertentu seharusnya dielakkan buat masa ini.

Tetapi pelik tiba-tiba perkara itu diawalkan dimana kerajaan Selangor yang diterajui Menteri Besar dari PKR telah meluluskan satu projek ternakan babi di Sepang bernilai RM100juta.

Dan saya tidak pasti sama ada usaha ternakan itu khusus untuk penduduk Selangor sahaja atau hingga melepasi batas iaitu untuk tujuan export keluar negara.

Sebenarnya ia bukan soal tidak mencemarkan alam sekitar, ia bukan soal memenuhi piawaian antarabangsa dan ia bukan soal orang Islam tak makan babi…TETAPI soalnya disini kita orang Melayu dan Islam telah bersubahat.

Kata demokrasi. Bukankah demokrasi itu maksudnya majoriti. Bukankah disepang itu majoritinya adalah orang Melayu dan islam. Jadi kenapa projek itu diluluskan di situ?

Saya ingin bertanya…’Adakah orang bukan islam akan ‘mati’ kerana tidak makan babi?

Kenapa tidak usahakan ternakan udang, ikan, rusa yang boleh dimakan oleh semua kaum?

Beginilah…lantik aku jadi ‘Perdana Menteri untuk 3 bulan sahaja’. Aku tahulah apa aku nak buat kat Malaysia ini !

Yang pasti tindakan pertama aku ialah mengurung Pak Lah, Mahathir, Hj Hadi, Anwar, Lim Kit Siang, Karpal Singh. Nik Aziz aku akan kurung dalam Masjid(special sikit).

( SEBAHAGIAN KOMEN PENGUNJUNG BLOG DILETAKKAN DI BAWAH )

17 comments:

toyol said…
lu sudah bersara..tapi otak macam otak babi…penyokong KJ konon…aper jasa dia kepada negara.
Orang2 hardcore UMNO memang otang babi, perangai babi…bla bla

April 7, 2008 6:18 PM
Anonymous said…
Padam muke, tu hari terlebih pangkah! deme tu same aje.Kalau bangsa dah bolih dijual, ape kuase yg ade lagi!

April 7, 2008 6:49 PM
realaduka said…
exco selangor yaakob sapari menyatakan bahawa projek ladang ternakan babi itu di rancang oleh pentadbiran yang terdahulu kerana ladang babi di negeri ini bertaburan sehingga pelbagai isu pencemaran alam sekitar yg menimbulkan rasa kurang senang penduduk sekitar
selepas ini apabila projek berkenaan diluluskan , penternak babi akan di kumpukan di satu kawasan dan tiada lagi ladang babi yg beroperasi merata – rata tempat, , peruntukan RM 100 juta itu juga adalah peruntukan pelabur tempatan termasuk kos pengambilan tanah dan bukannya dikeluarkan oleh kerajaan negeri…….
mmmm cuba tgk info ni betul ke!!!!?

April 7, 2008 7:41 PM
Anonymous said…
salam..
Yang ni aku setuju dgn hang…
100 juta bukan sikit…tak kira
lah duit sapa…
Tanya orng PAS…Baik bela unta…Kalu nak best lagi bela babi hutan…rega mahal..
Lagi pun cina Jawa( Teresa Kok ).
Dah disupport oleh Mak Aji Dr halimah Ali & Pak Aji Hassan Ali..
Ni ubat motivasi PR 12…
SU-KJ …Bab ni wa caya lu…
Pak Nik Ajis amacam? Masih no comment..Pak Aji Adi dah sengapp…
Pak Lah lak macamana??? Wak Kalid
& AN_WAR takdak komen kee…
Project besar brader…1% sorang dah kaya raya …Cuma SU/KJ ngan aku aje nak lawan…1 undi tak cukup..Tapi depa tak ingat….
accountant belah kiri asyik menulis
aje…Tu problem kalu Pak Aji terlebih pandai & popular dari nabi..
Oklah…wassalam..
selamt menyambut tahun babi…dah lupa ke????

April 8, 2008 1:27 AM
ronin 2008 said…
salam..SU-KJ
Kekadang kena menyamar macam dalam hutan.Aku dah cakap..Yang terror cina jugak…Teresa Kok…
Kok gitu …Kok gini…dia bukan melayu..Dia jawa.. tapi yang heran.. Macamana Jawa Selangor tak leh kesan tipu daya ahsoo Terresa ni..Ehh..tapi apa dulik ..Wak Khalid bukan orang melayu loo…no feeling…yang penting keadilan…
yang penting jawa dapat hatukkan kepala orang melayu…orang islam pun cam tu jugak..babi haram dimakan & disentuh..Boleh samak ..
Kata mak Aji Limah…yang penting ISO14001…Alam sekitar …Ustaz Baderol penceramah bebas PAS amacam?? Nak sokong Wak Khalid lagi???Kata nak jadi org pertama lawan Wak Khalid kalu WKJ terpesong.
Kekadang kalu nak judge buku kena tengok kulit.Kalu pernah minum air kencing setan..Lidah keras..kuat bohong… Macam ular…
OKlah SU-KJ …
nanti sambong balik..Nak solat Asar …Melalaikan

Wassalam…

April 8, 2008 2:00 AM
Faizal.fm said…
Salam,

Ini lah dinamakan kerosakan dan bukti bahawa sebenarnya kepimpinan Tan Sri Khalid tak teguh.Tunduk kepada desakan sedangkan banyak cara lagi boleh buat kalau nak sangat makan babi.

Tan Sri Khalid dah jadi sama macam pemimpin UMNO. Kecut telur bila timbul isu melibatkan kaum cina. Tengok la isu BABI di Melaka…. bila perhimpunan UMNO, keris diangkat tinggi sampai nak cecah bumbung. Tetapi jentolak Majlis Daerah nak robohkan kandang BABI pun tak berjaya. Kandang babi yang ada dimerata-rata pelusuk negeri sekarang ini… adakah semuanya tidak mendapat kebenaran? Bukankah itu mendapat kelulusan dari kerajaan UMNO? Kalau dicampur jumlah ekar tanah yang digunakan… agak-agaknya berapa ekar kandang babi ade di Malaysia yang diluluskan oleh kerajaan UMNO? Banyakkkkkkkk.. terlalu banyak sehinggakan tiada satupun berita tentangnya keluar di akhbar tetapi boleh dilihat dengan mata kita sebagai rakyat.

Siapakah yang bersalah?
Bagi aku Tan Sri Khalid telah melakukan satu kesilapan yang amat besar. Nasihatku mengenai perkara ini kepada Tan Sri.. Jangan jadi seperti pemerintah sebelumnya.

April 8, 2008 2:09 AM
realaduka said…
SHAH ALAM 8 April – Kerajaan campuran Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas Selangor tetap meneruskan projek ternakan babi moden di negeri itu walaupun mendapat bantahan pelbagai pihak termasuk orang ramai dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, projek itu yang akan dilaksanakan di Sepang sebenarnya telah diluluskan oleh kerajaan negeri sebelum ini pada 30 Januari lalu.

Justeru, jelasnya, barisan Exco Selangor yang bermesyuarat Rabu lalu merasakan amat wajar untuk meneruskan projek berkenaan memandangkan kawasan tersebut telah menjadi tapak utama ladang babi di negeri ini.

April 8, 2008 6:30 AM
Anonymous said…
Utusan: Selangor teruskan projek ternak babi – 08/04/2008 7:38pm

SHAH ALAM 8 April – Kerajaan campuran Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas Selangor tetap meneruskan projek ternakan babi moden di negeri itu walaupun mendapat bantahan pelbagai pihak termasuk orang ramai dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, projek itu yang akan dilaksanakan di Sepang sebenarnya telah diluluskan oleh kerajaan negeri sebelum ini pada 30 Januari lalu.

Justeru, jelasnya, barisan Exco Selangor yang bermesyuarat Rabu lalu merasakan amat wajar untuk meneruskan projek berkenaan memandangkan kawasan tersebut telah menjadi tapak utama ladang babi di negeri ini.

April 8, 2008 6:46 AM
Anonymous said…
sedara…

saya jumpe blog sedara ni masa PRU 12 aritu..seronok baca..ari2 saya musti bukak 2 3 kali…..musti nak tgk update2…idea2 sedara bernas…

tp skrg..saya kadang2 rasa kecewa dgn artikel2 sedara…lebih kepada emosi dari fakta dan senario sebenar..

saya harapkan sedara kaji elok2 fakta2 penting sebelom sedara ulas…ulasan sedara berdasarkan fakta2 sebenar amat saya tunggu…bkn ulasan yg penoh emosi dan kebencian…

ALLAH HU AKBAR

April 8, 2008 6:55 AM
Anonymous said…
Yang Melaka Simpan Babi sampai sekarang tu tak kecoooh pung…

pasal babi pun mau kecoh ka…lu punya nasib lu makan wa punya nasib wa makan apa salah kita makan sama sama…aduuh….

maaf cakap melayu ni semangat tak ketahuan punca..

April 8, 2008 10:09 AM
Anonymous said…
“Projek Ternakan Babi di Ladang Tumbuk, Mukim Batu Kuala Langat ini telah diluluskan oleh Kerajaan Negeri dibawah Barisan Nasional dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri yang dipimpin YB Datuk Seri Dr. Khir Toyo pada 30 Januari 2008.

“Dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri pada 2 April 2008, Pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor yang baru merasakan wajar meneruskan projek tersebut dengan memantapkan lagi proses pelaksanaan memandangkan kawasan tersebut sememangnya sudah menjadi tapak ladang babi utama di negeri Selangor dan ia memenuhi piawaian kualiti yang tinggi selaras dengan kehendak Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar dan Kerajaan Negeri Selangor” kata kenyataan tersebut.

April 8, 2008 10:39 AM
Anonymous said…
Salam,
Kan dah dijelaskan pasal tempat tu..mengapa dan kenapa? Adakah ISU ini dikeluarkan oleh saudara adalah sebagai hendak menutup ISU Umno yang sebenar… Tak Gitu

April 8, 2008 4:52 PM
Anonymous said…
Babi.. babi.. babi..

Tengok la nanti satu hari datang bala dari segi penyakit bawaan babi dan semua babi babi babi tersebut kena dihapuskan… Dan, nak dijadikan cerita nanti, satu dunia ni tau penyakit bawaan babi tersebut datangnya dari MALAYSIA NEGARA ISLAM.. kah kah kah..

Allah telah mengharamkan babi kerana banyak keburukan dari kebaikan.. harap SU-KJ dapat korek info berkenaan babi dari sedi saintifik dan post kat sini utk bacaan umum.. Sungguh malang kerana nama je negara Islam tetapi apa keperluan utk disediakan ternakan babi? Ni negara SELAM namanya..

Sedangkan Penang boleh batalkan pembelian kereta utk exco terdahulu.. abis ni takan la projek yang telah diluluskan oleh kerajaan beruk dahulu pun nak diteruskan jugak? Apa keperluan? Dah la kawasan orang Melayu.. Ini satu perancangan halus.. nak ‘buang’ Melayu dari Sepang.. korang tak nampak ka? Melayu mana yang sanggup duduk sekampung dengan babi.. Dulu boleh la dibanggakan dengan Sepang F1.. Sepang KLIA.. pasni.. Sepang Babi pulak la.. aku rasa diorg pun tak nak ngaku lagi duduk kat Sepang..

Kesian.. harapkan PKR.. sama gak beruk dua kali lima.. Selangor mempunyai 52.9% Melayu, 27.8% pemakan babi utama (you know who!).. 13.3% india dan 6% lain-lain.. kau tengok! Sekadar menyatakan fakta!

April 8, 2008 6:26 PM

~ by penulis blog on April 10, 2008.

2 Responses to “PKR…..’Penternak Khinzir Rakyat’ ? apa pendapat anda ?”

  1. ========
    ========

    KALAU NAK BUAT BLOG, JANGAN LUPA MASUK SINI: http://www.leoxa.com/
    (THEMENYA TERLAMPAU CANTIK & BOLEH PULA LETAK ADSENSE)

    ========
    ========
    ramai yang telah berpindah daripada blog-blog lain ke blog Leoxa.com kerana theme yang sangat cantik

  2. wei pecacai umno.. jom berdebat di kampus negara..biar seluruh mahasiswa malaysia menilai..

Comments are closed.

 
%d bloggers like this: